ارائه طرح‌های اولیه پیرامون آینده نیروهای آمریکایی در عراق

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

نیروهای آمریکایی

یک منبع دولتی عراقی امروز (دوشنبه) از طرح‌های اولیه پیرامون آینده حضور نیروهای آمریکایی در عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، این منبع به سایت شبکه خبری روسیاالیوم گفت، تماس‌هایی بین دولت واشنگتن و بغداد در مورد آینده نیروهای آمریکایی در عراق در جریان است و خواست مشترک دو کشور این است که مذاکرات در این خصوص آغاز و برای ماه‌ها یا یک سال ادامه یابد.

وی افزود، یکی از طرح‌های موجود در مورد حضور نیروهای آمریکایی این است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق حضور داشته باشد و حضور نیروهای آمریکایی در عراق هم در چارچوب این سازمان باشد.

این منبع ادامه داد، مسؤولان دولتی عراق به مقامات آمریکایی اعلام کردند که به پایگاه‌های این کشور در عراق نیاز دارند.

پارلمان عراق روز یکشنبه هفته گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که دولت را ملزم می‌کند به حضور نیروهای خارجی در خاک عراق پایان داده و از استفاده از حریم هوایی و آبی و اراضی این کشور به هر دلیلی توسط این نیروهای خارجی مانع شود.

چند روز پس از تصویب این لایحه، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت موقت عراق اعلام کرد، از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درخواست کرده است برای تدوین سازوکارهایی جهت اجرای لایحه مذکور نمایندگانی را به این کشور بفرستد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این مرحله، هر هیئتی به عراق برود، موظف خواهد بود بهترین راه را برای تأکید مجدد بر همکاری استراتژیک میان دو کشور بررسی کند نه اینکه به بررسی خروج نیروهای آمریکایی از عراق بپردازد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع