ارتش شرق لیبی مدعی تسلط کامل بر شهر “سرت” شد

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

المسماری

سخنگوی نیروهای خودخوانده "ارتش ملی لیبی" با اعلام تسلط بر شهر ساحلی "سرت" در مرکز این کشور گفت که این عملیات به شکل محرمانه و غافلگیرکننده انجام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای شرق لیبی که نام "ارتش ملی لیبی" را بر خود گذاشته‌اند و تحت رهبری خلیفه حفتر هستند با ادعای سیطره کامل این نیروها بر شهر راهبردی سرت در شرق طرابلس گفت، آزادسازی شهر سرت از دست نیروهای دولت وفاق ملی بیش از سه ساعت طول نکشید.

وی عملیات آزادسازی سرت را "سریع و برق آسا" توصیف کرد و افزود، این علمیات غافلگیرکننده بود.

المسماری گفت: مقدمات عملیات به طور محرمانه و زیر نظر خلیفه حفتر انجام گرفت.

بنا به گفته او، نیروهای لیبی با حمایت هوایی جنگنده‌ها ابتدا بر پایگاه بزرگ القرضابیه در جنوب سرت و شهرک ابو هادی در نزدیکی آن مسلط شدند و بعد به سمت سرت پیشروی کردند. این شکل از عملیات موجب غافلگیری نیروهای مستقر در آنجا و گریختن آنها در جهت غرب و به سمت مصراته شد.

المسماری پیامی اطمینان بخش به مصراته فرستاد و تاکید کرد: عملیات ارتش لیبی تنها سرت را هدف قرار داده زیرا دربرگیرنده افراد مسلحی است که قصد حمله به منطقه هلال نفتی واقع در شرق آن را دارند.

سخنگوی ارتش حفتر اذعان کرد: افراد مسلح در شهر مصراته، سرت را خط دفاعی خود از بخش شرق می‌دانند از این رو مصراته هدف آینده حفتر نیست.

از دست دادن شهر سرت شکستی برای نیروهای دولت وفاق ملی و پیروزی معنوی برای ارتش شرق محسوب می‌شود.

این در حالی است که سخنگوی "نیروهای حمایت و تامین امنیت سرت" وابسته به دولت وفاق ملی گفت، نیروهای ارتش مانع از پیشروی ارتش شرق به سمت دروازه ۱۷ در شرق شهر سرت شدند.

این مقام نظامی تهدید کرد، نیروهایش شبه‌نظامیان تروریستی را که امنیت سرت را تهدید می‌کنند بی‌امان هدف قرار خواهند داد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی سرنگون و کشته شد، بین دو گروه رقیب تقسیم شده است. ارتش شرق تلاش دارد کنترل طرابلس، پایتخت این کشور را به دست بگیرد.

طرابلس از آوریل ۲۰۱۹ به دست دولت "وفاق ملی لیبی" اداره می‌شود. سرت بین طرابلس و بنغازی واقع شده و زادگاه معمر قذافی است.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع