یونسکو: آمریکا معاهدات مربوط به حفاظت از میراث فرهنگی را امضا کرده است

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

یونسکو

یونسکو اعلام کرد، آمریکا معاهدات مربوط به پایبندی به هدف قرار ندادن بناها و اماکن میراث فرهنگی در جنگ‌ها را امضا کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از سوی یونسکو در پی توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تهدید به هدف قرار دادن بناهای فرهنگی در ایران منتشر شده است.

این نهاد سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که هم آمریکا و هم ایران کنوانسیون ۱۹۵۴ را درباره حفاظت از بناهای فرهنگی در صورت بروز درگیری مسلحانه و کنوانسیون ۱۹۷۲ مربوط به حفاظت از میراث جهانی طبیعی و فرهنگی را امضا کرده‌اند.

بسیاری از سازمان‌ها و افراد شامل دیده‌بان حقوق بشر هشدار داده‌اند که چنین اقدامی از سوی آمریکا نقض قوانین بین‌المللی است.

آندره‌آ پراسو، یکی از مقام‌های دیده‌بان حقوق بشر گفت: ترامپ باید به صورت علنی تهدیدش علیه بناهای فرهنگی ایران را پس بگیرد و کاملا مشخص کند که مجوز چنین کاری را نمی‌دهد و دستور ارتکاب جرایم جنگی را هم نمی‌دهد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع