مراکش: برای ترسیم مرزهای دریایی‌مان به اجازه اسپانیا نیاز نداریم

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

وزرای خارجه مراکش و اسپانیا

وزیر خارجه مراکش اعلام کرد این کشور می‌تواند بدون اجازه اسپانیا به ترسیم مرزهای دریایی‌ خود بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اسپانیایی خود در رباط گفت: اسپانیا سال ۲۰۱۰ مرزهای دریایی خود را بدون گرفتن اجازه از ما ترسیم کرد و این حقش بود. ما نیز اکنون حق داریم بدون اجازه اسپانیا مرزهای دریایی‌مان را ترسیم کنیم.

وی گفت: در صورتی که تداخلی بین آب‌های دو کشور رخ دهد مذاکره و گفتگو تنها راه برای حل بحران است. ترسیم مرزهای آب‌های منطقه‌ای حق حاکمیتی کشورمان است.

چهارشنبه پارلمان مراکش لایحه‌های ترسیم مرزهای دریایی را که شامل صحرای غربی نیز می‌باشد تصویب کرد این درحالی است که اسپانیا و جبهه پولیساریو با این اقدام مخالفند.

پیش از این حزب حاکم اسپانیا اعلام کرده بود ترسیم مرزهای آبی مراکش در مجاورت با جزایر قناری و شهرهای سئوتا و ملیلیه(این شهرها تحت حاکمیت اسپانیا هستند اما مراکش ادعا می‌کند که متعلق به رباط هستند) باید در چارچوب توافقی مشترک صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع