مراکز فرهنگی ایران میراثی پایدار و جزئی مهم از تاریخ جهان است

علمی و هنری
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه علمی هنری خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

شهر سوخته

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: مراکز فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایران سربلند جزئی مهم از تاریخ، فرهنگ و تمدن دنیا است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: فرهنگ و تمدن ایران ریشه دار ترین تاریخ دنیا بوده و اصالت و نجابت ملت اصیل و فهیم ایرانی بر دنیا نمایان و غیر قابل انکار است.
وی اظهار داشت: تهدید حمله کردن به مراکز فرهنگی و تاریخی و مذهبی کشورمان از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کج فهمی و نا آگاهی و حالت این فرد زورگو و مستکبر حکایت دارد.
وی بیان کرد: هر گونه خسارت وارد شدن به مراکز فرهنگی، تاریخی و مذهبی ایران با نابودی آمریکا برابری می کند، زیرا اینگونه مراکز هویت، فرهنگ و تمدن ملتی است که نماد غیرت، شهامت، شجاعت و عزتمندی و مبارزه با استکبار، ایثار، شهادت و حضوری مقتدرانه در جبهه مقاومت می باشد.
شجاعی ادامه داد: آثاری مانند تخت جمشید، طاق بستان، آثار برجای مانده از عهد مفرغ ها و تمدن چگردک دلگان، آثار باستانی بمپور، شهرسوخته، اماکن زیارتی، دهها مرکز مهم مذهبی و تاریخی دیگر در کشور متعلق به مردم ایران و دنیا هستند که هر کدام از آنها سرگذشت یک قوم و ملتی را روایت می کنند و گواهی می دهند.
مقام عالی دولت در دلگان ادامه داد: ملت و دولت ایران برای دفاع از فرهنگ و دین و آیین خود عزتمندانه جان فشانی می کنند و تلاش برای نابود کردن اینگونه از مراکز بدون پاسخ نمی ماند.
شجاعی گفت: آثار مهم فرهنگی و تاریخی ایران دارای مهر اصالت و ثبت جهانی هستند و مردم دنیا به این فرهنگ و تاریخ افتخار می کنند، لذا تهدید بر نابود کردن این مراکز نتیجه عدم شناخت و دیوانگی رئیس جمهور آمریکا است.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع