مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در ایتالیا و پکن

علمی و هنری
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه علمی هنری خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

پویش خود جوش مردم بوشهر به مناسبت سوگواری سردار قاسم سلیمانی‎
عکس تزیینی است

به همت انجمن شیعی امام مهدی (عج) شهر رم و با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، مراسم بزرگداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در محل انجمن شیعی المهدی(عج) شهر رم ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به همت انجمن شیعی امام مهدی (عج) شهر رم و با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، مراسم بزرگداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با حضور بی‌سابقه جمعی بالغ بر ۲۰۰ تن که علاوه بر کارکنان و خانواده‌های نهادهای جمهوری اسلامی ایران دانشجویان و ایرانیان مقیم و شیعیان ایتالیایی، برخی شهروندان غیرمسلمان ایتالیایی را نیز شامل می‌شد؛، در محل انجمن شیعی المهدی(عج) شهر رم برگزار شد.

در این مراسم اکبرقولی ـ رایزن فرهنگی کشورمان ـ به همراه سفرای جمهوری اسلامی ایران در رم و واتیکان حضور داشتند؛ پس از اقامه نماز جماعت به امامت شیخ عباس دی پالما، امام جماعت انجمن المهدی(عج) و قرائت قرآن نثار ارواح پرفتوح دو سردار شهید شیخ عباس دی پالما طی سخنانی با ارایه تاریخچه مختصری از حضور جنگ افروزانه نظامیان آمریکایی در خاورمیانه و نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سرکوب برخی از فتنه‌های ایشان، نظیر پاک‌سازی منطقه از نیروهای داعش شرارت ایالات متحده در ترور این دو سردار شهید را، به نمایندگی از جامعه شیعیان ایتالیا محکوم کرد.

در ادامه عبدالکریمی ـ معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان ـ نیز به نمایندگی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران در رم، طی سخنانی، ضمن برشمردن سجایای اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و خدمات او در سرکوب فتنه داعش به کشورهای منطقه، اصرار ایالات متحده به استمرار شرارت و فتنه‌انگیزی در منطقه، با ترور این دو سردار شهید، ادامه تصرف عراق و تهدید علیه دولت و ملت این کشور و جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

این مراسم با نوحه خوانی و سوگواری و پذیرایی از سوگواران خاتمه یافت.

در این مراسم خبرنگاران شبکه‌های پرس تی‌وی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

برگزاری مراسم شهادت سردار دل‌ها حاج قسم سلیمانی در پکن

همچنین با حضور شمار بسیاری از هموطنان ایرانی مجلس ترحیم و بزرگداشت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

این مراسم با نثار گل و روشن کردن شمع در کنار تمثال شریف شهید آغاز شد. ایرانیان مقیم با دلی سوخته از عروج خونین شهید در کنار تمثال شهید به ارادت پرداختند.

دراین مراسم، عباسعلی وفایی ـ رایزن فرهنگی کشورمان در چین ـ درباره شهید قاسم سلیمانی مطالبی بیان کرد و روح معنوی وی را ستود و از سجایای اخلاقی ایشان مطالبی را بیان و نیز اشعاری را در وصف شهید بزرگوار قرائت کرد.

درادامه مراسم کشاورززاده ـ سفیر کشورمان در چین ـ به سخنرانی پرداخت و از مقام شامخ سردار سلیمانی و ایثار و فداکاری وی در نجات برخی کشورهای منطقه از دست داعش سخن گفت و تدبیر و اخلاص او را ستود و گفت: همت بلند شهید مانع از آن شد که داعش بر منطقه تسلط یابد.

در ادامه مراسم یکی از همکاران سفارت در فراق این مجاهد فی سبیل الله ونیز در مصایب اهل بیت عصمت و طهارات به ویژه سقای بی دست دشت کربلا به مداحی پرداخت.

در این مراسم تنی چند از غیر ایرانیان شامل دانشجویان کشورهای اسلامی نیز شرکت کرده بودند.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع