وب سایت خبرجو

مادورو: برزیل ۵ سرباز فراری ونزوئلا را تحویل دهد

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دادستان‌های کشورش دستور داده است تا برای بازگرداندن پنج عامل مظنون فراری در حمله به پادگانی نظامی در ونزوئلا، همکاری با برزیل را سرعت بخشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا ابراز امیدواری کرد این تلاش نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

یکشنبه گذشته، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا گفت نیروهای وفادار به اپوزیسیون در یک یگان ارتش در نزدیکی مرز جنوبی این کشور دست به یک "حمله تروریستی" زده‌اند و یک سرباز کشته شده است. به گفته کاراکاس، مهاجمان در کلمبیا آموزش دیده بودند و از جانب برزیل و پرو حمایت شدند.

مادورو در نشستی با نظامیان کشورش گفت: پنج تروریست گرفتار شدند و من از دادستان کل خواسته‌ام تا همکاری با مقامات دادگستری برزیل را سرعت بخشد و فیلم‌ها و مدارکی را اثبات کند که این تروریست‌های فراری به یک پادگان نظامی حمله کرده بودند ارائه کند؛ به گونه‌ای که برزیل آن‌ها را دستگیر و تحویل ونزوئلا دهد. روی گرفتن نتیجه مثبت حساب کرده‌ام.

به گفته مادورو، افسران مرزبانی ونزوئلا این فراری‌ها را در اراضی برزیل در نزدیکی مرز ونزوئلا مشاهده کرده‌اند اما تصمیم گرفتند تا قوانین بین‌المللی را نقض نکنند و در ازای آن از ماموران اجرای قانون برزیل بخواهند تا این مظنون‌ها را بازداشت و مسترد کنند.

دولت برزیل در بیانیه‌ای گفته است، بررسی درخواست پناهندگی این پنج سرباز فراری ونزوئلا آغاز شده است. در بیانیه دولت برزیل به حمله ۲۲ دسامبر اشاره‌ای نشده است اما یک منبع نظامی در برزیل گفت که این سربازان مظنون به مشارکت در یک حمله هستند.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع