شورای امنیت خواهان پایان مداخله خارجی در لیبی شد

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

شورای امنیت

شورای امنیت از تمامی طرف‌های خارجی خواست به مداخله در امور لیبی پایان دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الیوم السابع، شورای امنیت در نشست روز دوشنبه از تمامی طرف‌های خارجی که موجب وخامت اوضاع در لیبی شده‌اند خواست به مداخله خود پایان دهند.

اعضای این شورا از وضعیت لیبی و افزایش درگیری‌ها در این کشور ابراز نگرانی کردند.

غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در این نشست از کشورهای خارجی خواست به مداخله خود در لیبی پایان بدهند.

وی گفت: مداخله‌های خارجی در لیبی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. اعضای سازمان ملل نیز خود درباره اوضاع لیبی دچار دودستگی هستند. شورای امنیت ۱۴ بار نشست برگزار کرده و نتوانسته قطعنامه‌ای درباره لیبی صادر کند. تصمیمی برای پایان نزاع در لیبی وجود ندارد باید منتظر نشست برلین بمانیم.

سلامه گفت: لیبیایی‌ها سؤال می‌کنند که جامعه جهانی که می‌گوید از غیرنظامیان محافظت می‌کند کجاست. درحال حاضر غیرنظامیان و زیرساخت هدف قرار گرفته‌اند. ۱۴۰ هزار تن از منازلشان فرار کرده‌اند. این درحالی است که نام ۳۴۰ هزار تن دیگر که از منازلشان فرار کرده‌اند ثبت نشده است. آنچه برای ما مهم است آتش‌بس است.

از سوی دیگر خالد المحجوب، از مسئولان نیروهای ارتش "ملی" لیبی اعلام کرد که ترکیه هزاران کیلومتر از لیبی دور است و موضوع ورود نظامی این کشور به لیبی ساده نیست چراکه سلاح لازم را برای ورود به این جنگ در اختیار ندارد.

وی افزود: ترکیه مزدوران را به لیبی فرستاده است. اگر از ارتش ملی لیبی حمایت هوایی شود قادر به مقابله با ترکیه خواهد بود. نیروهای ما قادر به پایداری در جنگ با ترکیه هستند.

المحجوب نقش عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در حمایت از ارتش "ملی" لیبی را ستود.

اخیرا ترکیه از اعزام نیرو به لیبی برای حمایت از دولت توافق ملی این کشور در برابر نیروهای ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر خبر داد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع