وب سایت خبرجو

سازمان ملل خواهان ادامه کمک‌رسانی به سوریه از طریق مرزها شد

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

سازمان ملل خواهان تمدید دوره طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه برای سوری‌ها از طریق مرزها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ینس لیرکی، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: طرح جایگزینی وجود ندارد. این عملیات اجازه کمک به صدها هزار تن را می‌دهد و از مدت‌ها پیش درحال اجرای این طرح هستیم. این تنها وسیله ممکنی است که از آن برای رسیدن به نیازمندان استفاده می‌کنیم. لازم است طرح این سازمان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزها تمدید شود.

دوره طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزها ۱۰ ژانویه به پایان می‌رسد.

وی افزود: سازمان ملل ۳۰ هزار کامیون حامل کمک را از سال ۲۰۱۴ از طریق چهار نقطه مرزی ارسال کرده است. چهار میلیون تن از طریق این عملیات در شمال سوریه کمک دریافت می‌کنند از جمله آن‌ها ۲.۷ میلیون تن در شمال غرب سوریه هستند که صرفا به این کمک‌ها وابسته هستند.

در حال حاضر چهار نقطه؛ دو محور در مرزهای ترکیه، یک محور در مرز اردن و یک محور دیگر در مرز عراق برای انتقال کمک‌های بشردوستانه استفاده می‌شوند و اخیرا بحث‌ها و بررسی‌هایی نیز برای ایجاد یک محور دیگر با عبور از مرزهای ترکیه در تل‌ابیض صورت گرفت اما مسکو که معتقد است وضعیت میدانی سوریه با کنترل دوباره دمشق بر مناطق جدید تغییر کرده است، پیشنهاد کرده بود به جای ایجاد پنجمین نقطه برای ارسال کمک‌ها دو نقطه از مجموع چهار نقطه فعلی حذف شوند.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع