تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی محور مذاکرات پادشاه اردن با ماکرون

بین الملل
برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

ماکرون عبدالله دوم

رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان دیدار با پادشاه اردن در کاخ الیزه به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ الیزه دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار بر لزوم به کارگیری تمامی تلاش‌های لازم جهت ممانعت از وقوع هرگونه تنش یا افزایش تنش و آشوب در منطقه تاکید کردند.

ماکرون و عبدالله دوم همچنین در خصوص درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و بر لزوم خاتمه این درگیری‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه و پادشاه اردن همچنین به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

دو طرف همچنین بر لزوم دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور و بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری تاکید کردند.

پادشاه اردن در جریان این دیدار بر ضرورت حفاظت از امنیت و ثبات عراق، حمایت از ملت این کشور، افزایش تلاش‌های برای مهار تنش‌ها و ممانعت از هر گونه تهدید امنیتی منطقه تاکید کردند.

عبدالله دوم از رئیس جمهوری فرانسه به خاطر حمایت پاریس از اردن در تعدادی از برنامه‌های رشد و توسعه‌ای تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع