وب سایت خبرجو

بشار جعفری: کشورهای حامی تروریسم مکانیزم بی‌طرف برای طرح اتهامات ساختگی تشکیل داده‌اند

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

بشار جعفری در حمله‌ای شدیداللحن، نیش‌دار و بی‌سابقه خطاب به همتای قطری و ترکیه‌ای خود اعلام کرد،‌ نظام قطر میلیاردها دلار را صرف نظارت بر تروریسم و میلیاردها دلار را در داخل سازمان ملل در ازای سکوت آنها برای این نظارت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: کشورهای حامی تروریسم در سوریه شش مکانیزم بین‌المللی بی‌طرف برای طرح اتهامات ساختگی علیه سوریه تشکیل داده‌اند.

نماینده دایم سوریه افزود: این مکانیزم‌ها مستقل و بی‌طرف نبوده و در تمام آزمایش‌ها شکست خورده‌اند.

بشار جعفری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل متحد، نهادها و کمیته‌های اصلی آن بارها در معرض آزمون‌های سختی قرار گرفته و در این آزمون‌ها به دلیل اعمال قطبی سازی سیاسی و مالی توسط حامیان مالی اصلی سازمان ملل شکست‌خورده‌اند.

نماینده دایم سوریه ادامه داد: سازمان ملل از زمان تاسیس آن یک سازمان خیریه نبوده، بلکه یک موسسه سیاسی به نفع قویتر بوده است اما این وضعیت وخیم امروز به شیوه‌ای گسترش یافته که جایگاه و ارزش آن را تهدید و صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

بشار جعفری تاکید کرد: علی‌ رغم شرایط جنگ تروریستی، نهادهای ملی قانونی و قضایی ریشه دار سوریه توانایی و اراده حقیقی برای دستیابی به عدالت و آشتی را دارا هستند.

نماینده دایم سوریه افزود: نهاد سازمان ملل در ژنو یک نهاد ناهنجار است و آنچه را "شواهد" نامیده می‌شود را بدون احترام به استانداردهای قانونی و فرایندهای بین‌المللی و یا استانداردهای کیفری بین‌المللی و ملی جمع می‌کند.

وی اضافه کرد: روند سیاسی در سوریه با حمایت سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه دبیرکل به عنوان «تسهیل‌کننده» این فرآیند به پیش می‌رود.

بشار جعفری گفت: این فرآیند هنوز به دلیل امتناع تعدادی از دولت‌های شناخته از برخورد با آن به عنوان یک فرایند سوری و به رهبری سوری‌ها و بدون دخالت خارجی بسیار شکننده و دشوار است. این امر یک چالش واقعی برای سازمان ملل متحد و دبیرکل آن جهت حفظ بی‌طرفی و اعتبار در تسهیل این فرایند و تسلیم نشدن در برابر فشار سیاسی و اقتصادی برخی کشورها ایجاد می‌کند.

نماینده دایم سوریه در پاسخ به سخنان نمایندگان کشورهای عضو گفت: نماینده فنلاند از طرف اتحادیه اروپا در جلسات کمیته پنجم سخنرانی کرد. نماینده فنلاند ادعا کرد که این مساله غیر سیاسی و صرفاً فنی است و تنها با نقش کمیته در تصویب بودجه برنامه‌های سازمان ملل متحد در هر سال ارتباط دارد، از او سوال می‌کنم "چه وقت اتحادیه اروپا می‌خواهد تروریست‌های خارجی خود را که در سوریه اقدام به کشتار و تخریب کرده‌اند بازگرداند؟ یا این موضوع کاملاً فنی است؟"

بشار جعفری ادامه داد: ما امروز در آن دنیای ایده ‌آل زندگی نمی‌کنیم که نماینده فنلاند در مورد آن صحبت می‌کند، آنان که پشت ایجاد "مکانیزم IIIM" قرار دارند، همان دولت‌های کشورهایی هستند که از گروه تروریستی در سوریه حمایت می‌کردند، این گروه‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع