وب سایت خبرجو

برگزاری سالانه جشنواره سرخ‌نگاران برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه علمی هنری خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برپایی دائمی دبیرخانه جشنواره سرخ نگاران گفت: نخستین‌ دوره این جشنواره آثار سه سال اخیر را بررسی می‌کند و این جشنواره از سال آینده به صورت سالانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دست‌اندرکاران برپایی نخستین دوره جشنواره کتاب سال حوزه ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و افزود: در شرایط امروز همگرایی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت انسجام ملی بسیار موثر است.
رحیم نریمانی مرجعیت و ممیزی آثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران را از برنامه‌های جدید این نهاد برشمرد و گفت: در این نهاد انقلابی در تمام حوزه‌ها نیل به سمت حمایت و توانمندسازی به جای تصدی‌گری و متولی‌گری در حال انجام است.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به دائمی کردن دبیرخانه جشنواره سرخ نگاران اشاره کرد و افزود: نخستین‌ دوره این جشنواره آثار سه سال اخیر را بررسی می‌کند و قرار است از سال آینده به صورت سالانه برگزار شود.
نریمانی شعار جشنواره را «ادبیات ایثار و شهادت؛ محور توسعه فرهنگی» اعلام کرد و گفت: دیپلماسی ایثار نیز در این جشنواره هدف‌گذاری شده است و رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه در این زمینه صورت گرفته است. در این خصوص ظرفیت رایزن‌های فرهنگی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت را ضروری دانست و از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه قدردانی کرد.
محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار مفهوم ایثار و شهادت را مفهومی فراجناحی دانست و تاکید کرد: ایثار و شهادت مفهومی بین‌الملی دارد و همه وظیفه دارند زمینه‌های بسط و گسترش آن را فراهم کنند.
وی استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی جشنواره را ضروری دانست و افزود: در حوزه بین‌المللی باید بررسی آثار نویسندگان کشورهای تاجیکستان، عراق، لبنان، آلمان و افغانستان در اولویت قرار گیرند.
وی پیش‌بینی جایزه ویژه برای نویسندگان نوقلم حوزه ایثار و شهادت را از ابتکارات مطلوب جشنواره سرخ‌نگاران برشمرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و خانه کتاب در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت کتابشناسی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتابشناسی حوزه ایثار و شهادت آمادگی همکاری دارد و در خصوص استفاده از رایزنان فرهنگی نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.
جوادی به برندسازی جشنواره «سرخ‌نگاران» اشاره و خاطرنشان کرد: استمرار در برگزاری جشنواره و تبدیل کردن آن به سطح و جایگاه بین‌المللی بسیار با اهمیت‌ است.
نیکنام حسین‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در این جلسه با اشاره به این‌که جشنواره سرخ‌نگاران خلأ جشنواره کیفی در حوزه ایثار وشهادت را پر می‌کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خانه کتاب و سرای اهل قلم در برگزاری جشنواره آماده همکاری هستیم و فهرست کتاب‌ها را برای بررسی در جشنواره آماده می‌کنیم.
وی همکاری در زمینه راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی و انجمن نویسندگان حوزه ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد.
سیدمحمد میرکاظمی دبیر علمی جشنواره سرخ‌نگاران نیز در این نشست گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی جشنواره «سرخ‌نگاران» زنده‌ نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهیدان از صدر اسلام تاکنون را مورد توجه قرار داده است.
وی انگیزه‌دهی و کیفی‌سازی محتوای آثار تولید شده در حوزه کتاب را از اهداف جشنواره برشمرد و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار با اهمیت توصیف کرد.
انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع