باستانی: حد یقف تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟/باید خودرو و موتورسیکلت برقی وارد شود

اقتصادی
برترین ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات انجام پروژه سئو در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه اقتصادی خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

سعید باستانی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم برای دسترسی مردم به خودرو و موتورسیکلت برقی، خواستار تعیین حد یقف (حد توقف) رشد تهران شد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی آلودگی هوا گفت: سهم خودروهای سبک، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین را در موضوع آلودگی هوا باید از یکدیگر جدا کرد؛ خودروهای سبک سهم زیادی در آلودگی ندارند و عمده آلایندگی مربوط به موتورسیکلت و خودروهای سنگین است که متاسفانه استانداردهای لازم درباره‌ آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در داخل شهر تهران چند عامل مهم دیگر برای آلودگی هوا وجود دارد که یکی از آنها ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا سیستم تاکسی‌هاست. ما در طرح ساماندهی بازار خودرو ماده‌ای را درباره‌ی کاهش تعرفه خودروهای برقی داشتیم که شورای نگهبان با آن موافقت نکرد و مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود اصرار کرد و باید ببینیم مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی می‌گیرد، زیرا واردات خودروهای هیبریدی مشوق می‌خواهد و مردم باید بتوانند در سطوح مختلف از خودروی برقی استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موتورسیکلت‌ها سهم بزرگی در آلودگی شهر دارند، ادامه داد: ما باید اهتمام ویژه‌ای برای واردات موتورسیکلت‌های برقی داشته باشیم. سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور باید متولی این باشند که موتورسیکلت برقی ارزان به دست مشتری برسد. متاسفانه هنوز مجوزی در این باره از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر نشده و این هم از پاشنه‌های آشیل است.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: نکته‌ی اصلی در رابطه با آلودگی هوا در شهر تهران این است که حد یقف تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟ چین که جمعیت یک میلیارد و۴۰۰ میلیون نفری دارد پایتخت‌اش ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که اگر اجازه می‌دادند این جمعیت باید به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسید یا شهرهای بسیاری در اروپا هستند که ده‌ها سال است که یک شکل دارند و رشد آنها کنترل شده است ولی تهران همچنان در حال رشد است و توقف آن نیازمند سیاست‌گذاری وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر است.

باستانی با بیان این‌که سقف جمعیت تهران باید مشخص باشد، افزود: سیاست‌ها باید به نحوی باشد که مثلا بیش از هفت میلیون نفر جمعیت در تهران نباشد و اجازه داده نشود که شرکت‌ها و سیستم‌های دولتی در تهران رشد کنند یا تمام سیستم‌های آموزش، پژوهشی و بیمارستان‌ها در تهران متمرکز شوند زیرا هرچه جمعیت بیشتری به تهران بیاید خدمات‌دهی نیز سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین عروس در تهران

برترین ارائه دهنده خدمات اجاره ون در تهران