وب سایت خبرجو

انتقاد اتحادیه اروپا از بولیوی بابت اخراج دیپلمات‌های اسپانیایی

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

اتحادیه اروپا نسبت به اقدام بولیوی در اخراج دیپلمات‌های اسپانیایی به شدت ابراز نگرانی کرد؛ دیپلمات‌هایی که قربانی اختلافات شدید میان مکزیک و دولت محافظه‌کار موقت بولیوی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جینین آنی‌یز، رئیس‌جمهوری موقت بولیوی روز دوشنبه اعلام کرد که دولتش به سفیر مکزیک و چند دیپلمات اسپانیایی ۷۲ ساعت فرصت داده تا لاپاز را ترک کنند.

وی گفته بود: بولیوی این دیپلمات‌های اسپانیایی را از کشور اخراج کرد؛ چرا که آنها با مردانی که صورت‌هایشان پوشیده بود و تلاش می‌کردند تا محرمانه وارد محوطه سفارت مکزیک در لاپاز شوند، همراه بودند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: اخراج مقامات دیپلماتیک یک اقدام "افراطی و غیردوستانه" است که باید از آن تنها در شرایط بسیار وخیم استفاده شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا نسبت به این تنش‌های دیپلماتیک رو به افزایش بسیار نگران است و از دولت آنی‌یز می‌خواهد تا در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه دهد.

پس از اقدام دولت بولیوی در اخراج دیپلمات‌های مکزیکی و اسپانیایی، مناقشه دیپلماتیک بالا گرفته است. دولت اسپانیا هم در اقدامی تلافی‌جویانه سه دیپلمات بولیوی را "عنصر نامطلوب" اعلام کرد.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا مهلت ۷۲ ساعته برای خروج این دیپلمات‌ها تعیین کرده است.

همزمان وزارت خارجه مکزیک اقدامات بولیوی را یک تصمیم "سیاسی" توصیف کرد.

این تحولات پس از آن رخ داد که سفارت مکزیک در لاپاز به متحدان اوو مورالس، رئیس‌جمهوری برکنار شده سابق بولیوی پناهندگی داد.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع