وب سایت خبرجو

اصلاح نظام قضایی و بروکراسی دولتی، دستور کار نخست‌وزیر ایتالیا برای ۲۰۲۰

برترین ارائه دهنده خدمات فلاشینگ نما در تهران

وب سایت خبری خبر جور در راستای ارائه اخبار در ضمینه های گونان اقدام به ارائه خبردرضمینه
بین الملل خود با بهترین گرداوری خبر از معتبر ترین منابع به نقل از خبرگذاری ایسنا نموده. لذا در این ضمینه شما را به مطالعه خبر فوق به نقل از خبر گذاری ایسنا مینماید.

نخست وزیر ایتالیا دو وزیر تازه را برای جانشینی وزیر آموزش این کشور که طی روزهای گذشته استعفا داد، معرفی کرد و دستورکار سال آینده میلادی شامل اصلاحات نظام قضایی و بروکراسی دولتی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری پایان سال خود که سه ساعت به طول انجامید، ماتئو سالوینی، رهبر اپوزیسیون راست افراطی ایتالیا را به رفتار سیاسی"موذیانه" متهم کرد و خواستار اتحاد ائتلاف حامی دولتش شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کونته با اشاره به نزاع میان جنبش پنج ستاره، حزب چپ میانه دموکراتیک و احزاب کوچک‌تر میانه‌رو و چپگرا اظهار کرد: سیاست نیازمند درگیری نیست. بحث و جدل و تاکید بر اختلاف نظرها به ما کمکی نمی‌کنند.

کونته اظهار کرد، وزیر آموزش این کشور که چهارشنبه گذشته با انتقاد از بودجه ناکافی از سمت خود استعفا کرد، در حال ایجاد تفرقه در این وزارتخانه بود.

او لوچیا آتزولینا از جنبش پنج ستاره را به عنوان وزیر مدارس و یک تکنوکرات مستقل به نام گائتانو مانفردی را که رییس دانشگاه ناپل است به عنوان وزیر دانشگاه‌ها و تحقیقات معرفی کرد.

در ماه جاری میلادی سه تن از اعضای جنبش پنج ستاره به حزب لیگ به رهبری سالوینی پیوستند و برخی از سیاستمداران می‌گویند، دیگر قانونگذاران این جنبش نیز آماده پیوستن به یگ گروه پارلمانی تازه هستند.

کونته در این خصوص گفت: نمی‌خواهم اعضای پارلمان با استفاده از نام من گروه تازه‌ای تشکیل دهند که تنها دولت را بی‌ثبات‌تر می‌کند.

وی افزود در ماه ژوئیه با احزاب حاکم دیدار خواهد کرد تا اولویت‌های سال ۲۰۲۰ را برایشان شرح دهد و متعهد شد که اصلاحاتی اساسی را در خصوص بروکراسی دولتی صورت دهد. او در این باره گفت: خیلی‌ها از این اقدام خوشحال نخواهند شد.

اصلاحات نظام قضایی نیز یکی از اولویت‌های ایتالیا در سال ۲۰۲۰ عنوان شد. کونته در خصوص این اصلاحات اظهار کرد، مقررات تازه‌ای به زودی در زمینه قضایی رونمایی خواهند شد که نظام قضایی را ساده‌تر خواهند کرد و روند محاکمه‌ها در بازه زمانی مناسبی پایان خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع | Refrence

بزرگترین ارائه دهنده خبرهای گوناگون در ضمینه های مختلف در بستر وب به صورت فوق العاده سریع